• 1404/02/01 - 15:05
  • - تعداد بازدید: 130
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

گندم و آرد ۸۶ میلیون ایرانی تأمین و توزیع شد/ آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم در سراسر کشور

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم در سال 1404 در سراسر کشور خبر داد و گفت: تأمین امنیت غذایی سفره ۸۶ میلیون ایرانی در سال گذشته با خرید ۱۲ میلیون تُن گندم رقم خورد و امروز به اندازه نیاز 6 ماه کشور ذخیره گندم داریم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، سید سعید راد معاون وزیر جهاد کشاورزی در نخستین همایش روز ملی گندم و نان، با بیان این که فعالیت در زنجیره گندم، آرد و نان مهم‌ترین بخش اقتصادی کشور را شامل می‌شود، گفت: تأمین امنیت غذایی سفره ۸۶ میلیون ایرانی در سال گذشته با خرید ۱۲ میلیون تُن گندم رقم خورد تا اکنون به اندازه نیاز ۶ ماه کشور ذخیره گندم داشته باشیم.

 

وی با تأکید بر اهمیت و قداست نان در فرهنگ ایرانی و نقش حیاتی زنجیره طلایی گندم، آرد و نان در تأمین امنیت غذایی کشور، از آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم در سراسر کشور برای دریافت محصول گندمکاران خبر داد.

 

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به فعالیت نزدیک به ۸ میلیون نفر در بخش‌های مختلف حوزه گندم، آرد و نان و با یادآوری جایگاه ویژه نان در فرهنگ و سنت ایرانی اظهار کرد: حفظ و حمایت از این زنجیره در جهت تأمین نان، آثار مثبت خود را در سفره خانواده‌ها بر جای می‌گذارد.

 

وی با بیان این که در سال گذشته، ۸۱۴ هزار گندمکار، محصول خود را در قالب دو میلیون و ۴۰۰ هزار محموله به ۱۲۰۰ مرکز خرید تحویل دادند، گفت: در سال ۱۴۰۳، در مجموع ۱۲ میلیون تُن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری و ۲۱۱ همت به حساب آنان واریز شد.

 

راد با اشاره به این که در سال جاری نیز خرید گندم از مناطق جنوبی کشور آغاز شده و مراکز خرید در ۳۱ استان آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند، اظهار کرد: وظیفه این شرکت، تأمین گندم برای ۴۰۰ کارخانه آرد و توزیع آرد بین ۸۶ هزار نانوایی است و این اطمینان را می‌دهیم که هیچ خللی در تأمین و توزیع گندم و آرد ایجاد نخواهد شد.

 

وی با بیان این که بر تولید آرد باکیفیت، حمایت از نانوایان و کمک به سفره خانواده‌ها تأکید ویژه داریم، تصریح کرد: در تعامل با بخش‌های مختلف برای پیگیری مشکلات و مطالبات فعالان این زنجیره و ارتقای صنعت گندم، آرد و نان از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

 

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در خاتمه با تأکید بر این که در نام‌گذاری روز گندم و نان، جای کلیدواژه آرد خالی است، خاطرنشان کرد: به این منظور، مکاتبه‌ای با شورای فرهنگ عمومی انجام داده‌ و در حال پیگیری آن هستیم. 

 

  • گروه خبری : اخبار روز,شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی,اخبار سازمانها و موسسات
  • کد خبر : 197270
روابط عمومی مادر تخصصی بازرگانی دولتی زهرا آصف نخعی
خبرنگار

روابط عمومی مادر تخصصی بازرگانی دولتی زهرا آصف نخعی